9 de enero de 2009

Progressos sense precedents en l'educació bàsica a Àfrica.

8 de Gener - Un nou informe revela progressos en l'educació bàsica a Àfrica. Entre 2000 i 2006, 52% més de nens (o 15,2 milions) es va inscriure en l'escola primària a Àfrica.
L'Informe Anual 2008 de IVR-EPT, titulat "The Road to 2015: Reaching the Education Goals" (El camí cap a 2015: Arribar a els objectius en educació) documenta el progrés sense precedents en l'educació bàsica d'Àfrica.
Vint-i-dues dels països donats per IVR es troben a Àfrica Subsahariana. Entre 2000 i 2006, 52% més de nens (o 15,2 milions) es va inscriure en l'escola primària en aquests països, en comparació de 23% en països no inclosos en la iniciativa, segons l'informe.
En general, una gran majoria dels 36 països donats suport per IVR-EPT estan en vies d'assolir que gairebé tots els seus nens ingressin a primer grau per a 2010, el que representa un pas vital cap a l'educació primària universal per a 2015.
IVR-EPT va ser llançat en 2002 com una associació mundial entre països en desenvolupament, països donants i el Banc Mundial, UNICEF i UNESCO per a assegurar el progrés accelerat cap a l'objectiu de desenvolupament del mil·lenni d'educació primària universal per a 2015.
Gairebé la meitat dels nous nens inscriptos (48%) eren nenes. El 60% dels països inclosos en IVR ja té un percentatge igual de nens i nenes inscriptos en l'escola primària o arribaran a aquest objectiu en pocs anys. AL ritme actual, 27 d'aquests països assoliran una taxa de terminació de l'escola primària - percentatge de nens que ingressen a l'últim grau de l'escola primària en relació amb el nombre total de nens en aquest rang d'edat - d'almenys 80% per a 2015.
"L'associació de la IVR va ser elogiada per la comunitat internacional com un bon model d'harmonització de donants", va dir Joy Phumaphi, vicepresidenta de desenvolupament humà del Banc Mundial. "Els primers resultats mostren que l'associació va ser eficaç al protegir als països en l'assoliment d'ambiciosos objectius educacionales. La pròxima frontera en molts països és la qualitat de l'aprenentatge".
No obstant això, els assoliments en educació sense precedents dels últims anys es veuen ara amenaçats. La crisi mundial econòmica i d'aliments està sumint a milions de persones novament en la pobresa i amb això han de triar amb dolor no enviar als seus fills a l'escola.
"No hem de permetre que la crisi financera posi en perill el que hem assolit fins a ara, sinó enfortir el nostre compromís", va dir Erik Solheim, ministre de Medi ambient i Desenvolupament Internacional de Noruega, durant la presentació de l'informe.
"Els nens que viuen en Estats fràgils són vulnerables i és difícil arribar a ells, però és important que els prestem una atenció especial. Les nenes, especialment, han de ser incloses en els nostres esforços comuns si volem tenir èxit a brindar educació per a tots", va dir.


Vía: afrol.com

1 comentario:

  1. Bienvenidos a Sonrisas al amanecer el blog solidario que nos acercará un poquito mas a los verdaderos problemas del tercer mundo.

    ResponderEliminar